Kursy walut: 1 EUR = 4.69 PLN; 1 USD = 4.4 PLN [więcej...]
Darmowa bramka SMS
Język: polski english

 
 

 

 

BDT Automatyka

[Polska]Łożyska toroidalne CARB prod. SKF

Prześlij produkt znajomemu Dodaj produkt do schowka

Nowy typ łożyska

Łożysko toroidalne zawiera w sobie właściwości trzech rodzajów łożysk: baryłkowego, walcowego, igiełkowego.
Cechy użytkowe łożyska CARB

* Dzięki możliwości dostosowania się do warunków pracy łożysko typu CARB(TM) może przenieść obciążenia do 30% większe niż jakiekolwiek inne łożysko toczne.
* Przesunięcie osiowe wału do l0% szerokości łożyska nie wpływa na skrócenie jego żywotności (w przypadku łożysk wałeczkowych margines bezpieczeństwa wynosi 8%).
* 10 razy większa zdolność przenoszenia nie współosiowości niż łożyska stożkowe, cylindryczne lub igiełkowe.
* 100 razy większe przesunięcie osiowe niż łożyska baryłkowe
* łożysko CARB(TM) jest niewrażliwe na deformację osadzenia w postaci stożkowatego otworu.
* Współczynnik tarcia w łożysku CARB(TM) jest o 50% do 70% niższy niż w jednorzędowym łożysku baryłkowym.
* Zmniejszone wymiary zewnętrzne - w przypadku konstrukcji z łożyskiem wałeczkowym, przy możliwej niewspółosiowości wału 0,1°, można zastosować łożysko CARB(TM) o mniejszej średnicy osadzenia co ograniczy ciężar łożyska do 40%. Jeśli konieczne jest utrzymanie średnicy wału, przy przeniesieniu tego samego obciążenia co łożysko wałeczkowe zastosowane łożysko CARB(TM) będzie miało o połowę mniejszy przekrój poprzeczny.
* Zastosowanie układu łożysko baryłkowe jako ustalające oraz CARB(TM) jako nieustalone przy przenoszeniu małych obciążeń pozwala znacznie obniżyć drgania układu (zasada "trójnogiego stołka")

Konstrukcja łożyska

Istotą geometryczną łożyska CARB(TM) jest przeniesienie środka sfery wyznaczającej powierzchnię toczną, poza środek łożyska (jak ma to miejsce w przypadku łożyska baryłkowego). Dopasowując jednocześnie geometrię elementów tocznych stworzono łożysko którego "obszar pracy" znacznie wykracza poza możliwości obecnie stosowanych łożysk.

Obszary zastosowań

* Przemysł papierniczy - Sztandarowym przykładem zastosowania łożyska toroidalnego jest sekcja susząca maszyny papierniczej, gdzie dzięki w/w cechom łożyska CARB(TM) zastąpiły skomplikowaną konstrukcję oprawy łożyskowej na pryzmach.
* Hutnictwo - Rolki w segmentach i samotokach linii do ciągłego odlewania stali- zastosowanie łożyska CARB(TM) zmniejsza awaryjność i wydłuża okresy między remontami.
* Przemysł elektromaszynowy - silniki elektryczne w których zastąpienie łożyska wałeczkowego po stronie nieustalonej obniży drgania i wydłuży czas pracy.
* Pompy, kompresory i wentylatory - zastosowanie łożyska CARB(TM) po stronie, nieustalonej jest wskazane ze względu na duże drgania własne maszyny.
* Przekładnie planetarne i przemysłowe - zastosowanie łożyska CARB(TM) pozwala zredukować wymiary zewnętrzne przekładni do 30% przy poprawionej charakterystyce pracy kół zębatych.

UWAGA! Łożysko typu CARB(TM) nie może być łożyskiem ustalającym, nie jest także zdolne do przenoszenia obciążeń osiowych. Obydwa pierścienie powinny zostać ustalone.
Zadaj pytanie

 

Dodatkowe informacje:

Miejsce produkcji:Poland
Cena:Zapytaj o cenę

 

Sprawdź produkty w kategorii: Metalurgia i Hutnictwo ->Wyroby metalowe -> Narzędzia i drobne wyroby

 
     
 

BDT Automatyka

Ulica:E.Kwiatkowskiego 1
Miasto:Rzeszów
Kod pocztowy:35-311
Region:podkarpackie
Kraj:Polska
Telefon: +48 017 8502810
Faks: +48 017 8502811do12

Osoba kontaktowa

Imię i Nazwisko: Zbigniew Nosek
Telefon stacjonarny: +48 017 8502810
Telefon komórkowy: +48 502738333
Zadaj pytanie

 
     


Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję